Oficjalna strona Project Anima ogłosiła zwycięzcę konkursu.
Główną nagrodę (1 mln jenów i adaptacja na anime) zdobyła opowieść Hajime Shinagawy Möbius Dust (w kategorii Dzieci/Gry).
W opowieści: „W lutym 2009r, meteoryty Möbius spadły na Ziemię. Przyniosły one nową formę materii nazwaną Pyłem Möbiusa (Möbius Dust). Rozprzestrzenił się on po atmosferze, przynosząc cudy. Dzień upadku meteorytów określany jako „2,29 – przyspieszył (zwiększył) ekonomiczne nierówności w Japonii.
Wkrótce po tym, niezadowolony z tych różnic Sojusz Krwawej Wojny (Bloody War Alliance) rozpoczął dokonywanie aktów terrorystycznych. Z tego powodu, w policji powołano specjalną zmechanizowaną/mobilną jednostkę anty-RC (nie znalazłem o co chodzi z tym skrótem) jak również szkołę anty-RC, któej zadaniem jest wstępne szkolenie członków jednostki.
Animacją anime zajmie się studio Dōga Kōbō (premiera po 2020)
Kategoria „Dzieci / Gry” obejmowała historie z bohaterami w wieku lat 15 i poniżej oraz z pomysłami dotyczącymi gier. Później dokonanu podziału na powieści/scenariusze, mangę i pomysły fabuły/inne formy przedłożone do oceny.
W komisji oceniającej projekty zasiadają przedstawiciele DeNA, Sotsu Co., Ltd, NCB, MBS, Dōga Kōbō
Inne nagrodzone prace:
- w kategorii SF/Robot – Sakugan Labyrinth Marker (Drilling Labyrinth Marker) Nekotarō Inui ( studio Satelight, premiera w 2020)
- w kategorii Świat Alternatywny/Fantazy – Mahō Tsukai ni Narenakatta Onna no Ko no Hanashi. (The Story of the Girl Who Couldn’t Become a Wizard) Yuzuki Akasaka (ogłoszono w październiku zeszłego roku, studio J.C Staff, premiera w 2021r)Project Anima powstał we współpracy trzech kompanii i ma na celu stworzenie trzech, w różnych gatunkach, telewizyjnych anime, których premiery nastąpią w roku 2020 i później.
ANN, strona projektu